- 2nd May 2019
- Posted by: web@taxes
- Category: GSTN Updates
No Comments
- ജി.എസ്.ടി പോർട്ടലിലെ മാറ്റങ്ങൾ
ജി.എസ്സ്.ടി ഓൺലൈൻ സംവിധാനത്തിൽ 2021 ജനുവരിയിൽ വന്ന മാറ്റങ്ങൾ അറിയാൻ ക്ലിക്ക് ചെയ്യുക - ജി.എസ്.ടി പോർട്ടലിലെ മാറ്റങ്ങൾ
ജി.എസ്സ്.ടി ഓൺലൈൻ സംവിധാനത്തിൽ 2020 ഒക്ടോബർ മുതൽ ഡിസംബർ വരെ വന്ന മാറ്റങ്ങൾ അറിയാൻ ക്ലിക്ക് ചെയ്യുക - QRMP Scheme – Invoice Furnishing Facility (IFF)
QRMP സ്കീം സ്വീകരിച്ചിട്ടുള്ള നികുതിദായകർക്ക്, ഇൻവോയ്സ് ഫർണിഷിംഗ് ഫെസിലിറ്റി (IFF) പ്രകാരം B2B ഇൻവോയ്സുകൾ അതാത് ത്രൈമാസ കാലയളവിലെ ആദ്യ രണ്ട് മാസങ്ങളിലേത് പിറ്റേ മാസം 13-ന് മുൻപായി സമർപ്പിക്കേണ്ടതാണ് - GST പോർട്ടലിലെ പൊതുവായ സാങ്കേതിക പ്രശ്നങ്ങളും അവയ്ക്കുള്ള പരിഹാരവും.
- List of empanelled companies providing free Accounting and Billing Software products that are being made available free of cost to all tax payers (of annual turnover below INR 1.5 crores)
[ link ] - File Nil GSTR-3B through SMS For filing Nil return SMS ‘NIL<space>3B<space>GSTIN<space> Tax period in MMYYYY format and send it to 14409 from the registered mobile number. For example, for filing a return for the month of May 2020, the taxpayer having GSTIN 09AGBPS5577MSZC should send, NIL 3B 09AGBPS5577MSZC 052020 to 14409.After sending the SMS, Taxpayer will receive a six-digit verification code through SMS. The taxpayer will send another SMS CNF<space>3B<space>06 digit verification code to 14409. For example if the received verification code is 782503 then he will send: CNF 3B 782503 to 14409.The Taxpayer will finally receive a success message with Application Reference Number (ARN) indicating that NIL filing of GSTR-3B has been successful.
- GST Suvidha Provider (GSP) – Know about GST Suvidha Provider, background, concept, design and implementation framework.
[ link ] - GST Portal – Common Errors & Suggested Solutions – A compilation of common issues reported on GST portal and suggested solutions. You can search errors based on module/form. Check these before approaching Help Desk.
[ link ] - GST Helpdesk for lodging complaints by taxpayers and other stakeholders. Lodge Complaint here indicating issues or problems faced while working on GST portal for quick redressal of grievances instead of sending emails to the Helpdesk.
[ link ]